لکه گیری دندان در ولنجک

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی راجع به لکه گیری دندان در ولنجک در اختیارتان قرار بدهیم. دندان های سالم و زیبا میتوانند در بالا بردن کیفیت زندگی افراد موثر باشند.

یکی از معیار های زیبایی و سلامت دندان عدم وجود لکه روی آن می باشد. عوامل مختلفی موجب ایجاد لکه روی دندان می شود که علاوه بر ایجاد ظاهری منفی گاهی نشان از فاسد شدن بافت دندان است. هیچ گاه نباید نسبت به لکه های بوجود آمده بر روی دندان بی تفاوت بود. امروزه با توجه به پیشرفت علم راه حل های بسیاری برای داشتن دندان های سفید و زیبا وجود دارد.

لکه گیری دندان یکی از رایج ترین روش ها برای این امر می باشد. لکه گیری دندان با روش های مختلفی انجام می شود که متخصص دندانپزشکی بعد از معاینه و با توجه به نیاز دندان شما، بهترین گزینه را پیشنهاد می دهد. کلینیک دکتر دارایی مجهز ترین و تخصصی ترین مرکز برای لکه گیری دندان در ولنجک می باشد. خدمات لکه گیری دندان در ولنجک در این کلینیک توسط متخصصین متعهد و متبحر ارئه می شود.

اگر شما هم می خواهید اطلاعاتی راجع به لکه گیری دندان در ولنجک به دست بیاورید با ما همراه باشید.

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد: جرم گیری دندان

لکه گیری دندان در ولنجک

لکه گیری دندان چیست؟

برای یافتن لکه گیری دندان در ولنجک بیایید ابتدا ببینیم لکه گیری دندان چیست سپس با لکه گیری دندان در ولنجک آشنا می شویم. لکه گیری دندان (Remove-Tooth-Staining) یکی از رایج ترین روش های درمانی و زیبایی دندانپزشکی می باشد.

در این روش دندانپزشک با روش های مختلفی لکه های روی دندان را از بین می برد و ظاهری زیبا و یکدست را ایجاد می کند. گاهی لکه های روی دندان ناشی از فاسد شدن و آسیب دیدن بافت دندان می باشد که در این مواقع دندانپزشک بعد از درمان پوسیدگی یا رفع مشکل دندان به رفع لکه های موجود می پردازد. لکه گیری دندان یکی از روش هایی است برای جلوگیری از پوسیدگی بیشتر دندان و آسیب به ریشه جلوگیری می کند.

عوامل بروز لک دندان

برای اتجام لکه گیری دندان در ولنجک باید ابتدا عوامل بروز آن را بررسی کنیم سپس به دنبال یک مرکز خوب برای لکه گیری دندان در ولنجک بگردیم. عوامل مختلفی موجب بروز و ایجاد لکه روی دندان می شوند. از مهم ترین علل هایی که باعث بروز لک دندان می شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود.

افزایش سن: عاج دندان زرد رنگ و تیره تر از مینای دندان است. به مرور زمان و با افزایش سن سطح مینای دندان نازک تر و عاج آن نمایان تر می شود. همین امر باعث تغییر رنگ در ظاهر دندان ها می شود.

مصرف دخانیات: استفاده از سیگار و تنباکو باعث ایجاد لکه هایی بر روی دندان می شود.

مصرف برخی داروها: یکی از عوارض جانبی برخی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها، آنتی هیستامین و دهانشویه ایجاد لکه های سطحی بر روی دندان است.

غذا و نوشیدنی: یکی از عواملی که موجب ایجا لکه های سطحی بر روی دندان می شود مصرف مواد غذایی می باشد. مصرف مداوم قهوه، چای و سبزی بدون رسیدگی به دندان به مرور زمان موجب ایجاد لک خواهد شد.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان: عدم رسیدگی به بهداشت دهان علاوه بر ایجاد لکه موجب فساد بافت دندان نیز خواهد شد. معمولا کسانی که نسبت به این مورد بی تفاوت هستند دچار مشکلات فراوان در دندان و لثه می باشند.

فلوروسیس: استفاده از فلوراید در داشتن دندان هایی سالم کمک کننده می باشد. اما دریافت بیش از حد مجاز آن سبب بروز لکه بر روی دندان ها خواهد شد.

پوسیدگی دندان: عدم توجه به بهداشت دندان یکی از عوامل پوسیدگی آن می باشد. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان مهم ترین روش پیشگیری از پوسیدگی می باشد. پوسیدگی دندان موجب بروز لکه های سفید، زرد و سیاه بر روی دندان می شوند.

ترمیم دندان: ترمیم دندان همواره موجب رفع مشکلات آن می شود. اما در برخی موارد این روش درمانی با شکست روبرو شده که خود عامل ایجاد لکه بر روی دندان ها می شود.

ژنتیک: مینای دندان برخی افراد به طور ژنتیکی سفید و ضخیم می باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد: میناکاری دندان

انواع لکه گیری دندان

لکه های دندان با توجه با عامل ایجاد کننده آن به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم می شوند.

لکه های سطحی یا خارجی: این لکه ها در سطح خارجی دندان ایجاد می شوند که با روش های مختلفی می توان ان ها را ازبین برد.

لکه  های عمیق یا داخلی: لکه های خارجی دندان در عمق و بافت دندان بوجود می آیند که رفع آن به سادگی لکه های سطحی نمی باشد. در برخی موارد از بین بردن لکه های داخلی غیر ممکن است.

با توجه به اینکه لکه های به وجود امده در دندان داخلی یا خارجی می باشد دندانپزشک یکی از روش های زیر را برای رفع آن توصیه می نماید.

پراکسید هیدروژن: یکی از روش های طبیعی لکه گیری سطحی دندان پراکسی هیدروژن است. در این روش که معمولا طی دو جلسه انجام می شود، متخصص یک لایه از پراکسید هیدروژن را روی دندان های لکه دار قرار می دهد و آن را با یک لایه محافظ می پوشاند و در جلسه دوم لایه محافظ را برمی دارد.

سفید کننده دندان: سفید کننده دندان یکی از روش های شیمیایی از بین بردن لکه های سطحی دندان است. در این روش از لکه گیری دندانپزشک با استفاده از قالبی که از دهان و دندان شما می گیرد چند ساعت مواد سفید کننده را بر روی دندان قرار می دهد.

بروساژ دندان: از دیگر روش های لکه گیری دندان می توان به بروساژ دندان اشاره نمود. بروساژ یک روش مکانیکی است که توسط ابزار یا دستگاه اولتراسونیک و توسط متخصص دندانپزشکی انجام می شود.

ونیر دندان: روکش ونیر دندان راه حلی برای نمایان نبودن لکه های داخلی و ذاتی دندان می باشد. در این روش یک لایه روکش کامپوزیت یا سرامیک بعد از تراش دادن دندان روی آن قرار می گیرد.

سفید کردن دندان از داخل: بلیچینگ دندان از داخل یکی از روش های رفع کردن لکه های داخلی دندان می باشد. از این روش برای رفع لکه ناشی از مواد عصب کشی استفاده می شود. در سفید کردن دندان از داخل مخلوطی از مواد سفید کننده را در فضای تیره ریشه دندان قرار می دهند که بعد از مدتی واکنش نشان داده که سبب روشن تر شدن لکه ها می شود.

باندینگ: باندینگ یک روش برای از بین بردن لکه های عمیق روی دندان است. در این روش مواد همرنک با دندان روی لکه قرار داده می شود و با استفاده از نور مخصوص باعث استحکام و جای گیری آن می شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد: میناکاری دندان

هزینه انجام لکه گیری دندان در ولنجک

روش ها مختلفی برای لکه گیری دندان وجود دارد که با توجه به وسعت و علت بروز ان دندانپزشک بهترین آن ها را به شما توصیه می نماید. هزینه لکه گیری دندان در روش های مختلف و با توجه به مواد و متریال مورد استفاده متفاوت می باشد. هزینه از بین بردن سطحی ترین لکه های دندانی در کلینیک های مختلف از  ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان شروع می شود. با توجه به اهمیت لکه گیری در سلامت دندان، در انتخاب کلینیک برای آن دقت نمائید.

کلینیک دکتر دارایی معتبر ترین و مجهز ترین مرکز برای انواع لکه گیری دندان می باشد. شما می توانید برای لکه گیری دندان در ولنجک به کلینیک تخصصی دکتر دارایی مراجعه نمائی. این مجموعه با کادری مجرب و متعهد اماده ارائه مشاوره و خدمات تخصصی نظیر لکه گیری دندان به شما عزیزان می باشد. برای دریافت نوبت جهت لکه گیری دندان در ولنجک می توانید با مشاوران و متخصصان کلینیک دکتر دارایی در تماس باشید.

لکه گیری دندان در ولنجک

پیش گیری از لکه دندان

شاید بارها عبارت پیشگیری از درمان است به گوش شما خورده باشد. پیشگیری از ایجاد لکه های دندانی بسیار ساده تر از رفع آن ها می باشد. با ایجاد برخی تغییرات ساده در سبک زندگی می توانید به راحتی از بروز لکه بر روی دندان پیشگیری نمائید. اگر به طور روزانه و مداوم از چای و قهوه استفاده می نمائید سعی کنید میزان مصرف خود را کاهش دهید. در صورتی که از دخانتیات استفاده می کنید مصرف آن را قطع کنید. عدم مصرف دخانیات علاوه بر افزایش سلامت دندان باعث افزایش کیفیت زندگی شما خواهد شد. استفاده منظم از مسواک و نخ کشیدن یکی از اصلی ترین عوامل پیشگیری کننده از ایجاد لکه ها بر روی دندان می باشند.

امیدواریم اطلاعاتی را که راجع به لکه گیری دندان در اختیارتان قرار دادیم مورد قبول واقع شده باشد.

در صورتی که نیاز به انجام خدمات تخصصی مانند بلیچینگ دندان، اصلاح طرح لبخند، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، ایمپلنت دندان و… داشتید با ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر دارایی در تماس باشید.

سوالات متداول

آیا لکه یری دندان برای از بین بردن هر گونه لک دندان موثر است؟

با توجه به اینکه لکه گیری دندان دارای روش ها مختلفی می باشد می توان به وسیله آن اکثر لکه ها را رفع نمود. اما از بین بردن برخی لکه ها که در بافت دندان ایجاد شده اند تقریبا غیر ممکن می باشد.

آیا لکه گیری دندان سبب آسیب به دندان می شود؟

در گذشته عده ای بر این باور بوده اند که هر گونه روش لکه گیری سبب آسیب به مینای دندان می شود.این امر به دلیل حساسیت مقطعی دندان به جهت برداشته شدن یک لایه عایق از روی آن می باشد که بعد از چند روز رفع می شود. لکه گیری نه تنها موجب آسیب به دندان نمی شود بلکه باعث استحکام و سلامت دندان نیز می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *