تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان در اختیارتان قرار بدهیم. یکی از بزرگترین دستاوردهای علم دندانپزشکی خلق لبخندی زیبا و دلنشین در چهره افراد است. روش های گوناگون و مختلفی برای داشتن لبخندی جذاب وجود دارد. کامپوزیت و باندینگ دندان جزو تکنیک های محبوب دندانپزشکی هستند که می توانند آرزوی داشتن یک لبخند زیبا را برای افراد محقق کنند.

شاید از نظر بسیاری این دو فقط روش هایی برای اصلاح طرح لبخند باشند. اما با کمی تحقیق و پرس و جو متوجه تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان خواهند شد. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که از تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان بی اطلاع هستند تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید زیرا می خواهیم اطلاعات مفید و ارزشمندی را راجع به تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان در اختیار شما قرار دهیم.

تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان

در اینجا می خواهیم به طور کامل تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان را بیان کنیم. باندینگ و کامپوزیت دندان دارای ماهیت یکسان اما عملکردهایی جداگانه هستند. اینکه برخی تصور می کنند که باندینگ و کامپوزیت یک کار را انجام می دهند ریشه در جنس و ساختار و نحوه استفاده یکسان از مواد و متریال اولیه دارد. برای درک بهتر تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان در ادامه همراه ما باشید.

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد: منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان

 

تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان

باندینگ دندان

برای دانستن تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان بیایید ابتدا ببینیم باندینگ چیست سپس به بررسی تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان بپردازیم. باندینگ دندان یکی از نوین ترین روش های ترمیم دندان های آسیب دیده و دچار مشکل است. در این روش با استفاده از رزین، به درمان و ترمیم مشکلات دندانی می پردازند. به بیان ساده باندینگ یک تکنیک عالی برای جبران نقص هایی که جهت انجام کامپوزیت ونیر وجود دارد می باشد. اگر شما هم جزو گروه ها زیر هستید باندینگ می تواند برای شما گزینه ایده آلی باشد

اگر دندان هایی پوسیده و آسیب دیده دارید با استفاده از باندینگ می توانید مشکلات ظاهری دندان را رفع نمائید. در صورتی که دندان های شما دچار پریدگی و شکستگی است.

اگر ریشه دندان شما به دلیل پسرفت لثه، دچار بیرون زدگی شده است فاصله دندانی و شکاف بین آنها با تکنیک باندینگ دندان به راحتی قابل رفع شدن است.

اگر دچار مشکلاتی در رنگ دندان خود شده اید باندینگ دندان می تواند برای شما کمک کننده باشد.

در صورتی که دندان های شما طول کمی دارد و متناسب با لبخند شما نیست می توانید از باندینگ دندان برای رفع این مشکل استفاده کنید.

تا اینجا به خوبی با تکنیک باندیگ و این که برای چه مواردی کاربرد دارد آشنا شدید. باندینگ هم همانند هر تکنیک دیگری مزایا و معایب مربوط به خود را دارد که برای شما بیان می کنیم.

مزایا:

روال انجام باندیگ دندان بسیار سریع است و معمولا طی 2 جلسه به اتمام می رسد

باندینگ نسبت به سایر روش های زیبایی دندان مقرون به صرفه تر و کم هزینه تر است

ترمیم آن به راحتی قابل انجام است

در بسیاری از روش های ترمیم و زیباسازی دندان معمولا باید مقداری از مینای دندان تراش داده شود. در باندینگ بر خلاف سایر روش ها نیازی به تراش و آسیب رساندن به مینای دندان وجود ندارد.

معایب:

باندینگ معمولا یک روش سطحی برای رفع مشکلات و نقایص کوچک دندان است. نمی توانید انتظاری که از کامپوزیت و یا لمینت دارید را از این تکنیک داشته باشید.

باندینگ معمولا بعد از گذشت مدتی دچار تغییر رنگ و یا لکه های زرد می شود. اگر می خواهید از بروز این موارد جلوگیری نمائید باید به رعایت اصول نظافتی و بهداشتی دندان و دهان حساس باشید. سعی کنید تا حد امکان از نوشیدنی هایی مثل قهوه و چای که تغییر رنگ ایجاد می کنند جلوگیری کنید.

طول عمر باندینگ نسبت به سایر روش ها کوتاه تر و میزان مراقبت های لازم آن بیشتر است. اگر می خواهید مدت زمان بیشتری از زیبایی باندینگ لذت ببرید حتما به بهداشت دهان و دندان توجه ویژه نمائید.

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد: عوارض کامپوزیت دندان

 

تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یک تکنیک محبوب و پرطرفدار دندانپزشکان است که به منظور رفع مشکلات دندانی نظیر ترمیم شکستگی، پوسیدگی، رفع عیوب ظاهری دندان و تغییر شکل و سایز آنان مورد استفاده قرار می گیرد. در این تکنیک دندانپزشکان با استفاده از یک لایه خمیر تشکیل شده از گلاس، کوراتز و رزین و اعمال آن با سرنگ مخصوص بر روی دندان، لبخندی زیبا و فریبنده خلق می کنند.

خمیری که برای رفع عیوب ظاهری بر روی دندان قرار می گیرد با اشعه نوری مخصوص از حالت خمیری به ماده ای سفت و مستحکم تبدیل می شود. کامپوزیت دندان دارای قیمت ها و تعرفه های متفاوتی است که نسبت به کیفیت متریال مورد استفاده و تجربه دندانپزشک متخصص می تواند متفاوت باشد.

کامپوزیت دندان معمولا بدون تراش و آسیب به مینای دندان انجام می شود اما گاهی ممکن است دندانپزشک تشخیص به تراش سطحی مینای دندان دهد که در این صورت دیگر به راحتی نمی توانید اقدام به برداشتن کامپوزیت خود نمائید. اگر نسبت به بهداشت دهان و دندان خود دقت و توجه داشته باشید به راحتی می توانید برای مدت زمانی بین 5 تا 7 سال از زیبایی و جذابیت کامپوزیت در لبخند خود لذت ببرید.

اصولی ترین کاربرد کامپوزیت دندان ترمیم دندان می باشد. حفره هایی که در پی پوسیدگی در دندان ها ایجاد می شوند حتما باید پر شوند و گرنه موجب شکستگی و آسیب دیدن تمام دندان خواهند شد. در ادامه کاربردهای دیگر کامپوزیت را برای شما شرح داده ایم.

یکی از کاربردهای کامپوزیت دندان ایجاد لبخندی سفید و درخشان است. اگر دندان هایتان تغییر رنگ داده است کامپوزیت می تواند به شما در داشتن دندان هایی سفید و درخشان کمک کند.

از دیگر کاربردهای کامپوزیت می توان به اصلاح فرم دندان ها اشاره نمود. اگر دندان هایتان بد فرم و نا مرتب است می توانید با انجام کامپوزیت دندان، ظاهر آن را اصلاح نمائید.

کاپوزیت می تواند در حفظ سلامت دندان نیز تاثیر گذار باشد. با ترمیم دندان های پوسیده با استفاده از کامپوزیت می توانید از گسترش عفونت و پوسیدگی پیشگیری نمائید.

اگر دندان هایی کج دارید، دندانپزشک با استفاده از کامپوزیت می تواند ظاهری جذاب در دندان هایتان ایجاد نماید.

کامپوزیت دندان دارای انواع و روش های گوناگونی است که شما با توجه به نیاز خود و صلاح دید دندانپزشک می توانید بهترین و ایده آل ترین گزینه را انتخاب نمائید.

کلینیک دندانپزشکی دکتر دارایی متخصص در ارائه انواع خدمات کامپوزیت دندان می باشد. این مجموعه مفتخر به رضایت حداکثری مراجعه کنندگان خود است. در این مجموعه با بهره گیری از به روزترین دستگاهها و تجهیزات خدماتی با کیفیت و مطلوب به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می شود.

شاید این مطلب نیز برای شما جالب باشد: مراحل کامپوزیت ونیر دندان

تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان

شما می توانید برای رزرو نوبت و دریافت مشاوره با شماره تماس های موجود در وبسایت کلینیک دکتر دارایی تماس حاصل نمائید.

کامپوزیت دندان و باندینگ دندان هر دو تکنیک هایی برای اصلاح فرم دندان ها و خلق لبخندی جذاب هستند. در باندینگ دندان فقط مشکلات جزئی و سطحی دندان قابل درمان است. کامپوزیت دارای تکنیک های مختلفی است که هر یک کاربردهایی گوناگون دارند.

امیدواریم اطلاعاتی را که راجع به تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندان در اختیارتان قرار دادیم مفید واقع شده باشد.

انتخاب تکنیک مناسب کامپوزیت به تشخیص و انتظار شما بستگی دارد. اگر می خواهید به طور کلی طرح لبخند خود را اصلاح و یا تغیر دهید کامپوزیت دندان می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در صورت توجه به نکات و موارد مهم مراقبتی بعد از کامپوزیت و البته استفاده از متریال مرغوب قطعا برای مدتی طولانی از داشتن لبخندی جذاب و زیبا لذت خواهید برد.

در صورتی که نیاز به انجام خدمات تخصصی مانند بلینچینگ دندان، اصلاح طرح لبخند، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، ایمپلنت دندان و …. داشتید با ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر دارایی در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *