رنگ کامپوزیت ونیر

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به رنگ کامپوزیت ونیر در اختیارتان قرار بدهیم. قطعا تا کنون افرادی را دیده اید که در عین داشتن کامپوزیت دندان همچنان جذابیت و زیبایی خاصی در لبخند خود ندارند. یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتورهای مهم برای موفقیت در کامپوزیت ونیر انتخاب رنگ مناسب برای آن است. اغلب کسانی که برای کامپوزیت ونیر مراجعه می کنند معمولا سوالات زیادی را در مورد رنگ آن می پرسند.

دندانپزشک با توجه به تخصصی و تجربه ای که دارد می تواند در این زمینه کمک شایانی به شما نماید. در انتخاب رنگ مناسب ونیر کامپوزیت باید هوشمندانه و دقیق رفتار کنید تا نتیجه ای رضایت بخش و مطلوب برای شما حاصل شود. ما در این مقاله قصد داریم نکات مهم و کلیدی را که در انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر دارای اهمیت هستند را برای شما بیان کنیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

رنگ کامپوزیت ونیر

نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر طبیعی

عده ای هنوز هم بر این باورند که دندان های بسیار سفید و درخشان می تواند جذابیت ظاهری را افزایش دهد. این عقیده در مورد دندان های طبیعی خود فرد می تواند تا حدودی صدق کند زیرا رنگ و ساختار آن هماهنگ با رنگ پوست و ظاهر فرد است.

اما در مورد رنگ کامپوزیت ونیر کمی این معیارهای زیبایی تفاوت دارد. لبخندهای بسیار سفید و درخشانی که بر لب‌های سلبریتی ها و در قاب تلویزیون می بینید در دندان واقعی آنچنان زیبایی و جذابیتی ندارد. از نظر دندانپزشکان لبخندی زیباست که طبیعی باشد. در ادامه مهم ترین نکاتی که با توجه به آن ها می توانید بهترین رنگ کامپوزیت ونیر را برای خود انتحاب کنید آورده ایم.

اگر پوست شما تیره و سبزه است حتما در انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر از سایه ها و رنگ های طبیعی برای ایجاد کنتراست بیشتر استفاده کنید. اینگونه به طور کاملا طبیعی و نچرالی دندان های شما زیبا و درخشان به نظر خواهند رسید.

در صورتی که پوست چهره شما روشن است رنگ کامپوزیت ونیر روشن می توانند گزینه مناسب تری باشند. کسانی که پوست سفیدی دارند  B2 می تواند رنگی ایده آل و مناسب باشد. کسانی که پوستی روشن دارند نباید انتظار کنتراست بالایی برای جذابیت بیشتر بین رنگ دندان و پوست خود را داشته باشند.

حتما در انتخاب رنگ ونیر کامپوزیت یک نگاهی هم به میزان سفیدی چشمان خود بیاندازید. شما با انتخاب رنگی بسیار روشن تر از سفیدی چشمان خود می توانید ظاهری فیک و غیر طبیعی را ایجاد کنید. سفیدی چشمان و رنگ کامپوزیت باید در یک سطح باشد. تضاد مشهود بین این دو سفیدی در چهره می تواند زیبایی فرد را تحت الشعاع قرار دهد.

یک تکنیک بسیار جذاب و حرفه ای در کامپوزیت دندان  layering  است. اگر به دندان های طبیعی خود دقت کنید متوجه اختلاف رنگ سطحی در تاج و قسمت های دیگر آن می شوید. معمولا لبه های دندان روشن تر و شفاف تر و میانه و قسمت انتهایی دندان ها مات هستند. در تکنیک  layering  از رنگ ها به صورت لایه ای برای ایجاد جذابیت و زیبایی بیشتر استفاده می شود. شما با انتخاب رنگ های سفید و اجرای آن با تکنیک  layering  می توانید لبخندی بسیار طبیعی و نچرال داشته باشید.

درجه تغییر رنگ سایه در کامپوزیت برای یک دندان شاید بسیار طبیعی باشد اما زمانی که تمام دندان ها کامپوزیت می شوند درجه سایه در آن‌ها ممکن است تا چند برابر تیره یا روشن به نظر برسد. توجه کنید که در انتخاب رنگ و سایه کامپوزیت ونیر باید آن رنگ را برای تمام دندان ها در نظر بگیرید.

گاهی افراد با انتخاب رنگ هایی که تا چند درجه با رنگ پوست و دندان طبیعی خود فرد تفاوت دارد سعی در ایجاد تغییر و جذابیت بیشتر دارند. اینکار یک ریسک واقعی و غیر منطقی است. زیبایی و جذابیت باید همراه با سادگی و طبیعی بودن باشد. اینکه همه با یک نگاه متوجه طبیعی نبودن جزئی از چهره شما شوند خود یک امتیاز منفی محسوب می شود. بسیاری از دندانپزشکان بنام و شناخته شده از ارائه خدمات به افرادی که انتخاب های این چنینی دارند امتناع می کنند.

رنگ کامپوزیت ونیر

بهترین رنگ برای کامپوزیت ونیر

دندان های سفید درخشان از گذشته یکی از معیارهای زیبایی بوده است. شما با انتخاب بهترین رنگ برای کامپوزیت ونیر خود می توانید لبخندی جذاب را به خود هدیه دهید. توجه کنید که تناسب رنگ میان کامپوزیت ونیر و دندان های طبیعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند تا حدی که بسیاری از دندانپزشکان شناخته شده خدمات کامپوزیت ونیر را برای افرادی که ظاهری غیر طبیعی را طلب می کنند ارائه نمی دهند.

برای اینکه رنگ کامپوزیت ونیر و دندان های شما تطابق و هماهنگی بیشتری داشته باشد می توانید قبل از انجام کامپوزیت برای سفید کردن دندان های خود اقدام نمائید. اینکار با تغییر چند درجه ای سبب طبیعی تر شدن و جذابیت بیشتر کامپوزیت ونیر خواهد شد و از ایجاد ظاهری غیر طبیعی بعد از گذشت مدتی جلوگیری می کند.

هنگامی که برای سفید کردن دندان های خود مراجعه می کنید بهتر است روشن ترین رنگ را انتخاب کنید. برای انتخاب رنگ کامپوزیت می توانید چند تناژ متوالی و نزدیک به هم را انتخاب کنید و برای داشتن نتیجه ای مطلوب و رضایتبخش میانه ترین رنگ را به دندانپزشک خود اعلام نمائید.

اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که فقط خواهان ظاهری طبیعی و زیبا هستند مشورت با دندانپزشک می تواند کمک شایانی به شما نماید. اگر دندان هایی بسیار زرد و تیره دارید بهتر است قبل از کامپوزیت ونیر برای بلیچینگ دندان هایتان حتما اقدام کنید. اینگونه می توانید با رنگ‌های روشن تر جذابیت بیشتری را در لبخند خود ایجاد نمائید.

رنگ کامپوزیت ونیر

تغییر رنگ کامپوزیت ونیر

قطعا کامپوزیت ونیر نیز بعد از مدتی ممکن است تغییر رنگ جزئی و یا نامحسوس داشته باشد. این شدت تغییر رنگ همانند دندان های طبیعی نیست اما عواملی می توانند روند آن را سریع یا کند کنند. معمولا کسانی که از سیگار یا دخانیات استفاده می کنند باید منتظر ایجاد لکه هایی زرد بر روی کامپوزیت خود باشند.

اگر می خواهید برای مدت زمانی طولانی از زیبایی کامپوزیت ونیر خود لذت ببرید حتما بعد از استفاده از نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه مسواک بزنید. مراجعه منظم برای معاینه نزد دندانپزشک نیز می تواند در حفظ کیفیت و زیبایی کامپوزیت موثر باشد.

کامپوزیت ونیر یکی از بزرگترین خدمات و کمک های علم دندانپزشکی برای داشتن لبخندی زیبا و دلنشین است. این روش جزو ساده ترین تکنیک های دندانپزشکی در خلق زیبایی لبخند است. اگر شما هم می خواهید زیبایی و جذابیت را به چهره خود هدیه دهید باید در انتخاب دندانپزشک خود دقت و حساسیت به خرج دهید.

بعد از انتخاب روش مناسب مهارت و تخصص دندانپزشک بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده می باشد. اگر شما هم برای کامپوزیت دندان خود به دنبال مجموعه ای باسابقه و شناخته شده هستید قطعا کلینیک دندانپزشکی دکتر دارایی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. کلینیک دکتر دارایی با تکیه بر تخصص و تجربه دندانپزشکان متعهد آماده ارائه انواع خدمات زیبایی دندان به شما عزیزان می باشد.

در صورتی که نیاز به انجام خدمات تخصصی مانند بلینچینگ دندان، اصلاح طرح لبخند، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، ایمپلنت دندان و …. داشتید با ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر دارایی در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *