منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان در اختیارتان قرار بدهیم. با توجه به اهمیت روز افزون زیبایی، توجه ها هر روزه نسبت به فاکتورهای مهم این مسئله بیشتر می شود. داشتن لبخندی زیبا و جذاب می تواند تاثیر فوق العاده ای در جذابیت و اعتماد به نفس افراد داشته باشد. یکی از مدرن ترین و محبوب ترین روش های درمانی دندانپزشکی ونیر دندان است.

دندانپزشکان سراسر جهان هر روزه به طور گسترده تری به این روش درمانی زیبایی روی می آورند. ونیر دندان شامل یک لایه بسیار نازک و ظریف مواد هم رنگ دندان است که سبب رفع عیوب ظاهری آن می شود. از ونیر برای رفع مشکلات ساختاری دندان و ترمیم آن استفاده می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم در اطلاعات مفیدی را در مورد منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اگر شما هم می خواهیم اطلاعاتی را راجع به منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان به دست بیاورید با ما همراه باشید.

منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان

متریال و کاربردهای ونیر کامپوزیت دندان

قبل از این که راجع به منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان اطلاعاتی را به دست بیاوریم بیایید ابتدا کاربردهای ونیر کامپوزیت را بدانیم سپس موارد منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان را مورد بررسی قرار بدهیم. ونیر دندان یک لایه خمیر بسیار نازک و منعطف است که توسط دندانپزشک برای رفع عیوب ظاهری دندان از آن استفاده می شود.

دندانپزشک با استفاده از ابزارهای مختلف و تجربه و تخصص خود به ونیر فرم و شکل دلخواه را می دهد تا موجب داشتن لبخندی جذاب و زیبا شود. ونیر دندان از ترکیب موادی چون شیشه بوروسیلیکات، سیلیکات، آلومینیوم، دی اکسید سیلیکون، سیلیس بلورین، کوارتز، لیتیوم، بیس فنول آگلیسیدیل متاکریلات و … تشکیل شده است. کامپوزیت ونیر کاربردهای بسیار گسترده ای در دندانپزشکی دارد که ما به برخی از آنها اشاره می نمائیم.

درمان کجی و نامرتب بودن دندان ها

رفع تیرگی و زردی دندان ها

تغییر رنگ دندان

رفع فاصله بین دندان ها

درمان و رفع شکستگی دندان

اصلاح ترک خوردگی و لب پر شدن دندان

اصلاح فرم دندان های به هم ریخته

رفع عیوبی مانند سائیدگی و تراشیدگی دندان

تغییر فرم دندان

تغییر سایز دندان

و ……..

مزایا و معایب کامپوزیت ونیر دندان

قبل از این که موارد منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان را بررسی کنیم بیایید ابتدا مزایا و معایب آن را بدانیم. کامپوریت ونیر جزو محبوب ترین و پرکاربرد ترین روش های درمانی و زیبایی دندانپزشکی است که هر روزه نیز طرفداران بیشتری پیدا می کند. کامپوزیت ونیر هم همانند سایر روش های زیبایی و درمانی شامل مزایا و معایب مختلفی است که باید با سنجیدن و در نظر گرفتن آنها برای اینکار اقدام نمائید. از جمله مزایای کامپوزیت ونیر می توان به موارد زیر اشاره نمود.

نداشتن عوارض جانبی

بدون درد و خونریزی بودن

عدم نیاز به ایجاد تراش بر روی دندان ها

عدم ایجاد صدمه و آسیب به دندان های مجاور

داشتن شکل و ظاهری بسیار طبیعی

تحمل فشار بالا و استقامت عالی

عدم احتیاج به لابراتوار

امکان ترمیم سریع و ساده در مدت زمانی کوتاه

ماندگاری و طول عمری بالا

قیمت مناسب

عدم نیاز به آسیب رساندن به ساختار اصلی دندان

اصلاح طرح لبخند

حال که با برخی از مزایای کامپوزیت ونیر آشنا شدید بهتر است در مورد معایب این تکنیک هم اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ماندگاری و طول عمر پائین نسبت به سایر روش ها

تغییر رنگ و بوجود آمدن لکه های زرد در صورت عدم توجه به نکات مراقبتی

ایجاد ظاهری مصنوعی و غیر طبیعی در صورت استفاده از متریال و مواد بی کیفیت و نامرغوب

ایجاد ظاهری برجسته در دندان ها بع علت عدم ایجاد تراش

منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان

موارد منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان

حال می خواهیم به اصلی ترین موترد منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان اشاره کنیم. ونیر کامپوزیت روشی امن و غیر تهاجمی است که برای بسیاری می تواند انتخابی ایده آل و مناسب باشد. درست است که کامپوزیت روشی محبوب و مدرن است اما انجام آن برای گروهی از افراد که دچار مشکلاتی چون بیماری های لثه و دهان هستند امکان پذیر نمی باشد. در ادامه انواع گروه هایی که امکان انجام کامپوزیت ونیر برای آنان وجود ندارد معرفی می کنیم.

دندان قروچه: دندان قروچه شبانه یکی از فاکتورهای ممانعت از انجام کامپوزیت ونیر است. افرادی که دچار دندان قروچه شبانه هستند اصلا نباید به سراغ این روش زیبایی و درمانی بروند. ممکن است هنگام خواب بر اثر دندان قروچه کامپوزیت آسیب ببیند و یا سبب بروز مشکلات جدی تر در افراد شود. در این شرایط دندانپزشک قطعا گزینه های مناسبی را به شما معرفی خواهد نمود.

سایش دندان: افرادی که دندان هایشان به مرور زمان و یا ایجاد مشکلات دندانی دچار سایش شدید شده است اصلا گزینه مناسبی برای کامپوزیت ونیر نمی باشند. دندان های سائیده شده بسیار ضعیف هستند و امکان انجام این تکنیک برای آنها وجود ندارد.

عدم بهداشت دهان: یکی از اصلی ترین مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر توجه ویژه به بهداشت دهان و دندان است. در صورت عدم توجه به این مورد قطعا بعد از مدتی ظاهر کامپوزیت شما تغییر رنگ خواهد داد.

مصرف دخانیات: نیکوتین موجود در سیگار بعد از مدت کوتاهی سبب تغییر رنگ کامپوزیت خواهد شد.

نامرتبی بیش از حد دندان ها: برای افرادی که دندان هایی بسیار نامرتب و به هم ریخته دارند انجام کامپوزیت ونیر بسیار بیهوده است. با استفاده از این تکنیک نمی توان عیوب بسیار فاحش دندان را رفع نمود.

ورزش های رزمی: کامپوزیت ونیر نسبت به سایر روش هایی زیبایی اصلاح طرح لبخند از مقاومت و استحکام کمتری برخوردار است. اگر در ورزش های رزمی و پرخطر فعالیت دارید ممکن است کامپوزیت شما به راحتی آسیب ببیند.

داشتن مشکلات جدی لثه ای: یکی از اصلی ترین فاکتورهای انجام کامپوزیت ونیر سلامت دهان و دندان است. اگر دچار هرگونه مشکل و یا اختلالی در ساختار لثه هستید قطعا انجام کامپوزیت ونیر برای شما مقدور نخواهد بود.

آسیب و پوسیدگی شدید دندان: اگر بخش گسترده ای از دندان آسیب دیده باشد دیگر نمی توان به سراغ کامپوزیت ونیر رفت. ونیر برای اصلاح لبخند افرادی که مشکلاتی سطحی در دندان دارند مناسب است.

منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان

لق بودن دندان: برخی افراد به دلیل مشکلاتی در دندان و یا لثه دچار مشکل لقی دندان هستند. به هیچ وجه امکان ارائه خدمات کامپوزیت ونیر برای این دسته افراد وجود ندارد.

برجسته بودن دندان ها: در کامپوزیت ونیر یک لایه مواد خمیری بر روی دندان ها اعمال می شود. این تکنیک بدون ایجاد تراش بر روی مینای دندان انجام می شود. اگر دندان هایی بسیار برجسته دارید انجام کامپوزیت ونیر نه تنها لبخند شما را اصلاح نمی کند بله ممکن است جلوه ای غیر طبیعی و ناپسند نیز ایجاد نماید.

امیدواریم اطلاعاتی را که راجع به منع استفاده از کامپوزیت ونیر دندان در اختیارتان قرار دادیم مورد قبول واقع شده باشد.

اگر برای اصلاح طرح لبخند خود می خواهید کامپوزیت ونیر انجام دهید حتما قبل از تصمیم گیری با یک متخصص متعهد مشاوره داشته باشید. اگر به دنبال یک متخصص مجرب و متعهد هستید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت کلینیک دکتر دارایی تماس حاصل نمائید.

در صورتی که نیاز به انجام خدمات تخصصی مانند بلینچینگ دندان، اصلاح طرح لبخند، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، ایمپلنت دندان و …. داشتید با ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر دارایی در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *